schoolplein

Contactpersoon, extern vertrouwenspersoon en klachtenregeling

Contactpersoon

Onze school heeft een contactpersoon, mevr. J. Spiessens. Zij ondersteunt leerlingen, ouders/ verzorgers en het team in diverse situaties. Ze is bereikbaar via: E: j.spiessens@elsenburgschool.nl / T: 070-3930303.

Hier beneden leest u meer over wat een contactpersoon voor u of uw kind kan betekenen.

 

Klachtenregeling, extern vertrouwenspersoon en route

Als door leerlingen, ouders, personeelsleden en anderen, die voor de school werkzaam zijn, gedrag wordt
vertoond dat als onacceptabel wordt gezien, zal degene hierop worden aangesproken. Dit kan gebeuren door de directeur, de contactpersoon van de school, of door een collega teamlid. Ondanks alle goede zorgen, de alertheid, de zorgvuldigheid die wij met z’n allen betrachten, kan er toch iets mis gaan. De ervaring leert dat de meeste klachten, in goed overleg, kunnen worden opgelost door ouders, leerlingen, team en directeur.
Mocht het gebeuren dat het niet lukt om het langs deze weg op te lossen, kan gebruik worden gemaakt van
de klachtenprocedure.
De procedure ziet er globaal als volgt uit: de klacht van de leerling, ouder of leerkracht moet gemeld wordenbij de contactpersoon verbonden aan onze school. Er is één contactpersoon. De contactpersoon is puur ten behoeve van de leerling of klager. Dit is José Spiessens. In eerste instantie zal getracht worden in onderling overleg tussen school en klager de klacht adequaat af te handelen.

 

Lukt dit niet, dan kan de klager schriftelijk een klacht indienen bij het bevoegd gezag of de klachtencommissie. De contactpersoon heeft hierbij een steunende en adviserende rol. De klachtencommissie bepaalt of de klacht ontvankelijk verklaard wordt en zal de klacht
verder onderzoeken en afhandelen.
De contactpersoon heeft geheimhoudingsplicht, behalve naar directie, bevoegd gezag en klachtencommissie. De volledige klachtenprocedure is te vinden op de website van de stichting Librijn.

https://librijn.nl/contact/vertrouwenspersoon-klachten